Tilt-Shift

Enviat per Marc Cabarrocas | Enviat a , , | Enviat a 1/30/2009

Us preguntareu que collons és això del "tilt-shift", jo també m'ho preguntava quan ho vaig veure per primera vegada fins que en vaig veure imatges i em va quedar clar.

Us situo: Quan es fa una fotografia amb una profunditat de camp molt petita (a una miniatura o un primer pla d'una planteta o un "bichu") la més mínima diferència de distància desenfoca l'entorn de l'objecte que està enfocat. Això quan la profunditat de camp és molt gran (fotografia a distància) l'enfoc és molt més ampli i per tant es desenfoca menys l'entorn.

Això implica que en una fotografia d'un paisatge no se sol desenfocar gaire res ja que tot està a una gran distància i s'enfoca bastant bé. Però com a tot arreu hi ha gent que s'avorreix i en algun moment (no tinc ganes d'investigar) algú va crear una lent fotogràfica que desenfoca la imatge de forma desmesurada en fotografies que no sol passar. Això provoca que, degut a la costum del nostre cervell, veiem les imatges com si d'una miniatura es tractés.

Per mostra del que permet el tilt-shift us deixo un video d'un aparcament ben macu:





Aquest és un video real al que només se li han desenfocat les bandes superior i inferior i s'ha baixat la taxa d'imatges per segon mostrades (així el moviment no és suau sinó que sembla que sigui "animació" feta a ma).

Podeu trobar moltes més coses (video i fotografies) buscant "efecto tilt-shift" al google o sigui que vosaltres mateixos, si us agrada l'efecte podeu disfrutar de molts exemples diferents.

Per fer una prova ho he intentat fer amb una foto de Bruges que vaig fer a les vacances de l'estiu passat i, tot i que no és cap meravella, algo s'intueix, jeje:






Millor que no em dediqui a fer aquestes coses perquè no m'hi guanyaré pas la vida, jeje.

----------------
Escoltant: Pain - Suicide Machine

Parides (2)

  1. Jajajajaja, quina pillada d'olla més grossa! Aquest efecte (que al principi he llegit com a Tilt-Shit, imagina't) mola XD

  2. pos a mi m'aglada com t'ha quedat...baltola!!!!!

Publica un comentari a l'entrada