Mucositat, flema, mocs...

Enviat per Marc Cabarrocas | Enviat a , , | Enviat a 2/23/2009

Avui toca un post escatològic, guarru, verro, fastigós, dolorós o fins i tot divertit (per gustos... jo no m'hi poso).

Amb el títol queda bastant explicat el tema central sobre el que parlarem, oi?


El divendres al matí, després de llevar-me amb el nas tapat i carraspera vaig començar a cagar-me en els mocs que el meu nas generava sense cap compassió. Vaig sobreviure al divendres sense problemes fins que a la nit vam anar a veure Lordi a Barna. Tot semblava macu i la fred, en un principi, no era res gaire preocupant. Pero al tornar a Girona... 6º C per sota de la temperatura barcelonina... ni la caçadora va poder parar la fred.

El dissabte al matí tot havia empitjorat. El coll destrossat (feia més de 24h que només podia respirar per la boca) i el nas que semblava un búnquer (tot tapat contra possibles accessos exteriors). Per sort els problemes han anat esvaint-se i ara ja puc respirar com un humà estàndard, tot i que els llavis encara els tinc fets pols...

Ara, que si veiem imatges "mèdiques" i mirem la definició dels mocs a la wikipedia la cosa no sembla que hagués de ser greu, tot al contrari, hauria de molar i tot:

"El moco (o mucosa) es producido por un tipo especializado de células, las células caliciformes, que segregan continuamente glóbulos de moco*. Está compuesto por una mezcla de glicoproteínas y de proteoglicanos, sintetizados en el retículo endoplasmático y en el aparato de Golgi. Segregado por las membranas mucosas, contiene altas concentraciones de anticuerpos y varias funciones protectoras en el organismo"


Això si, hauríem d'evolucionar més i aprendre'n d'alguns animals. Tant de mocador i tanta hòstia i n'hi ha que ho solucionen amb un cop de llengua:



Apa, que "aprofiti", jejeje

*PD: Lo dels "globulos de moco" m'ha matat, dios, que catxondus que son, jaja.
----------------
Escoltant: Paul Dateh - Hip Hop Violin

Parides (3)

  1. Ommgghhh.... que monu en "bochan" XD jajajajajaja!

    Realment, si de la definició de la wiki hi treus la paraula "moc, mucositat" o derivats, servidora té un col·lapse mental sense saber de què m'estan parlant.

    A millorar-se moquitu feliç! ^^

  2. vols dir que això no hauria d'haver nat a 'llastimositat'? ;)

  3. Que la meva aparença del dissabte fos llastimosa no vol dir que el coneixement humà sobre les mucositats del nostre cos faci llàstima. Tot el contrari, tots hauriem de saber de l'existencia de les cèl·lules caliciformes i la composició dels mocs com a una barreja de glicoproteines i proteoglicans que son sintetitzats en la retícula endoplàsmica i en l'aparell de Gogli.

    He dit.

    PD: muajajaaaaa

Publica un comentari a l'entrada