Masses coincidencies o paranoies meves... Lo típic

Enviat per Marc Cabarrocas | Enviat a , , | Enviat a 2/10/2010

Aixó costa més que una alineació dels 9 planetes del sistema solar (ho sento, soc un romàntic, per mi el pobre Plutó encara és un planeta, li he agafat 'carinyu' que voleu que us digui), però jo ho he fet.

Primero us poso en context a qui no sigui informàtic: A grans trets i perquè no ens liem, una base de dades la podem veure com un excel. Cada fulla d'excel és una taula, cada columna és un camp i cada fila és una entrada o línia. Així ja queda més o menys clar, oi?

I ara l'explicacio. Mentre faig un programa que actualitza una base de dades on s'ajunten totes les dades d'inventari de l'empresa, que arriben de "tropecientas" taules diferents i sumen un total d'unes 270.000 entrades. Hi ha un camp que és "quantitat" de peces de roba i si les sumes totes aquestes, a lo bruto, sumen unes 760.000 peces de roba. Passar de tot arreu a una sola taula final tarda un colló i part d'un altre (per no dir tots dos sencers) i de tant en quan, mentre faig proves de velocitat vaig mirant per on para el programa.

I és aquí on apareix la coincidencia més coincident que l'alineació dels 9 planetes (Plutó, t'estimo).

  • Ho miro una vegada i porta 8086 peces de roba (8086 és el "pare" dels processadors que fem servir ara, us sonen el 386 o 486? son fills seus i ancestres dels actuals Pentium, Athlon i demés crialla)
  • Ara miro, no les peces de roba sino les línies processades, i veig 1440. A vosaltres no us diu res però per mi és la resolució de la meva pantalla (1440x900)
  • I finalment la última vegada que ho he mirat (altre cop el total de peces de roba), que ja he passat olímpicament d'entendre-ho: 314160. Si, ja ho se, 3.14160 no és una bona aproximació a PI, o ho deixem en 3.1416 o hi posem 3.14159, però no em podeu negar que no sigui extrany...


Estic d'acord que amb la ma de números que ens envolten és bastant "provable" que en coincideixi algun (telefons, edats, matrícules de cotxes, codis postals, models de cotxes, processadors, impressores, hores, dates, "díes que falten per"...) però collons, que en coincideixin 3... ja és pitorreo, no?


PD: No em feu gaire cas, soc dels que veu una matrícula i n'ha de treure unes sigles i que es posa felíç si alguna d'elles és una burrada sense sentit xD. Les meves paranoies son bastant habituals... bé, què no sabreu vosaltres ja...

Parides (0)

Publica un comentari a l'entrada