Oliver y Benji: una mica més de càlculs

Enviat per Marc Cabarrocas | Enviat a , , , | Enviat a 8/25/2010

Via aquesta entrada de Microsiervos, vaig a parar a un dels blogs que tenen l'escrit/dissertació sobre la longitud que ha de fer el camp d'Oliver y Benji.

Com que soc un tiu curiós i mig llampat (o boig del tot, tampoc ho negaré, tot i que diuen que els bojos no saben que estan bojos i si jo dic que estic boig és que no ho estic, però després em preguntaria perquè dic aquestes bogeries? Ostia, millor paro...) m'he dedicat a fer 4 càlculs senzills degut a la pregunta que es fa el "comentarista":

Cuántos asientos hay en las tribunas?. ¿Caben los habitantes de países enteros en las gradas del campo?. Para encontrar tu asiento… ¿debes llevar un GPS?, ¿una vespino?.


Pos mira, aquí ve la resposta:
Si tenim en compte que hi ha uns 50cm per butaca, que cada 20 butaques d'ample (10m) hi ha un metre i mig d'escala (11'5m cada 20 butaques) i que un camp gran té unes 50 files de butaques podem calcular que:
La grada fa 18Km de llarg a cada banda (36Km en total) i, segons si és realista o no, 100m de llarg cada fondo (contant 10m de cantonada), que suma 200m en total, o 13'5Km (27Km en total).

Cas camp prim:
36200m / 11'5m per bloc = 3147 blocs
3147 blocs * 20 butaques d'ample * 50 butaques d'alt = 3.147.000 butaques

Cas camp ample:
63000 / 11'5m per bloc = 5478 blocs
5478 blocs * 20 butaques d'ample * 50 butaques d'alt = 5.478.000 butaques

En definitiva, podem dir que hi ha varis milions de seients en un estadi d'Oliver y Benji i que, per tant, hi pot cabre algun país sencer sense masses problemes. Xipre, Eslovènia, Estònia i moltíssims altres que no tinc ganes de buscar hi caben fins i tot en el camp "petit". Eslovàquia emplena practicament just el camp gros, només sobrarien 8.000 seients, tot un aconteixement, jeje

I fins aquí la parada mental del dia (o de la nit, perquè últimament... sempre escic a les tantes...)

Parides (3)

  1. Pero... el camp de Oliver i Benji és molt, molt, molt, MOLT llarg!!! Crec que hi cabria mig món en aquelles grades!

  2. Misha... Mig món no, uns 5 milions si. Que per algo m'he posat a fer càlculs!!!!

    Perquè em tracteu així... jops... Jo que m'ho curro, que fins i tot, per assegurar-me de l'ample de cada seient vaig buscar per google les mides d'una cadira de plàstic!!! I així m'ho pagueu, sniffff, sniffff. Sense fer-me cas, jops...

  3. Agraïm l'esforç, però per més que ho intentis, lo de Oliver y Benji és sobrenatural, t'ho miris com t'ho miris XD
    Vaaaaa, no et deprimeixis! Jajajajaja
    Ara enserio, as contat les grades, escales, etc. mirant Oliver y Benji? O és un càlcul aproximat?

Publica un comentari a l'entrada