Scott Pilgrim o com gestionar de pena una estrena de cinema

Enviat per Marc Cabarrocas | Enviat a , , , , | Enviat a 12/01/2010

Scott Pilgrim Vs The world, aquesta pel·lícula friki, sortida d'un còmic friki, que encanta a qui la vol veure i... bueno, qui no la vol veure no la veu per tant no sol tenir opinió xD.

Doncs aquesta pel·lícula és l'exemple clar del que no s'ha de fer al estrenar-la. La bruja de Blair, Monstruoso i altres films ens han mostrat que la publicitat vírica per internet és molt útil per als joves, que provoca una molt bona resposta als espectadors. Però en canvi una pel·lícula feta per als frikis d'internet (no és així exactament, però on hi ha més cosplay, còmics, cultura underground... que a internet?) no se n'ha vist ni rastre. Publicitat pràcticament gratuïta perduda per poques ganes de fer bé la feina.

Però posem-nos en situació per entendre tot el concepte:

Aquesta pel·lícula es va estrenar a finals d'estiu a USA i part del mon. A Espanya la publicitat ha estat nul·la i s'ha estrenat a poquíssimes sales, a més que s'ha estrenat 3-4 mesos tard quan el Blu-Ray ja ha sortit a USA i es pot trobar en perfectes condicions per internet. Això ha provocat que no l'hagi anat a veure ningú, en definitiva.

Però ara m'he adonat d'una cosa encara més greu, ara que ja deuen faltar 2 dies perquè s'estreni en DVD i Blu-Ray a les illes britàniques (ja no amb subtítols sinó doblada a la majoria d'idiomes de la UE) vaig i em trobo això a Facebook:

Bonjour les français! Scott Pilgrim sorte demain au cinéma. J'espere Que Vous aimerez Notre film sur le Grand Ecran. Amusez-vous!
Si, a França encara l'estrenen més tard, i com ho facin igual de bé que aquí la veuran quatre gats. Així senyors de les distribuïdores com esperen que la pirateria no sigui present en un mon on tothom sap les noticies a la vegada però vostès impossibiliten accedir al contingut complet de forma "legal". Esperen que després de 4-5 mesos els francesos facin cua als cinemes per una pel·lícula que ja la deuen haver avorrit als fòrums d'internet perquè tothom ja l'ha vista?

Han perdut els espectadors més importants, aquells que fa un any sabien que la veurien, només quan van conèixer la noticia de que es projectaria el film, sense importar-los el resultat de la cinta. Aquests, els clients més devots, son els que s'han de cuidar i son, precisament, als que més s'insulta.

Parides (0)

Publica un comentari a l'entrada